diumenge, 25 d’octubre de 2009

MÉS QUE UN ANUNCI, 2 (sessió 6)
Anàlisi de l'anunci Audi Edades +
campanya "Children see. Chiildren do." de Child Friendly




Un anunci que juga amb les emocions i els records més íntims, un recorregut per la vida en 35 segons. 35 segons per recordar des del primer mòbil damunt el bressol fins allò que, possiblement, encara no tenim però que, per edat i segons Audi, hauríem de tenir.

Aquestes seqüències d'imatges (fragments de vídeo d'un segon aprox.) ens recorden "allò" amb el què ens vàrem divertir a cada una de les edats i que, qui més qui menys, fa pròpies. Per tant com ens sentim identificats també fem propi el producte: hauríem de tenir un Audi A3 i gaudir-lo.

Com deia a l'inici, un anunci on gairebé tothom pot sentir-se identificat, i és que aquest gairebé només inclou un target o segment de població concret però que gràcies a aquest anunci evocador i emotiu sembla que n'englobi un de més ampli. La realitat, és clar, és ben diferent: homes, joves d'entre 28 i 33 anys, solters, lliberals, amants de les emocions fortes, aventurers, atractius, que no han de donar explicacions a ningú, etc.

Si us aneu fixant en cada una de les imatges, sobretot a partir dels 19 o 20 anys, Audi ja ens diu el target al qual va dirigit l'anunci. En un primer moment, la seqüència és més lenta ja que engloba a un sector més ampli, atrau a l'espectador i el fa seu. A mesura que avança l'anunci i sobre la franja dels 19 anys la seqüència és un pèl més ràpida: festa, noies, surf, piscina de nit, més noies, discoteca, pointing, concert... i una imatge curiosa amb 25 anys un "rotllo" d'una nit però surten 3 noies diferents: tot un triomfador!, després ruta amb moto, viatge al Carnaval de Rio... diversió sense límits... i aquí entra l'Audi A3 Sportback.

Els creatius no tenen un pèl de rucs, saben que aquest cotxe no és per sempre "en el fondo, es sólo una diversión más" diu el claim. Si us fixeu, les últimes cinc imatges passen més lentament i ens deixen entreveure, darrera el rètol d'Audi, un futur, el nostre futur: imatge d'unes taules de pícnic a la vora del mar, una casa unifamiliar, el que sembla un casament a jutjar per la roba que es pot veure i l'última una platja solitària on passar la lluna de mel, potser.

I és que com molt bé diu l'anunci, "sólo es una diversión más" i arribarà el dia què ens casarem, comprarem la casa unifamiliar i el nostre target serà un altre... com l'Audi.

Com diu el títol de l'entrada d'avui " Més que un anunci, 2", us deixo amb el segon anunci que es comenta tot sol.